Saturday, May 26, 2012

Γενέθλια και η χαμένη Τετάρτη

Πλησιάζουν τα γενέθλια μου! Την Πέμπτη είναι, στις 31 Μαΐου. Πέμπτη;! Μα αφού πέρσι ήταν Πέμπτη Τρίτη. Νόμιζα πως κάθε χρόνο πάνε μια μέρα μπροστά. Κανονικά έπρεπε να είναι Παρασκευή Τετάρτη. 

ΑΑΑ! είναι δίσεκτο έτος φέτος. Χάθηκε μία μέρα, η 28η Φεβρουαρίου!.
Χμμ.., ας το ψάξουμε λίγο περισσότερο.
Μάλλον έχει να κάνει με το ότι φέτος το έτος ηταν δίσεκτο(2012).

Γιατί κάθε κάθε ημερολογιακή μέρα πάει χρόνο μία μέρα της ευδομάδας μπροστά;
Είναι απλο. Ο κανονικός χρόνος(ή Common year) έχει 365 μέρες = 52 εβδομάδες και 1 μέρα (Ευκλείδια διαίρεση: 365 = 52 * 7 + 1). Αυτή η μία μέρα είναι που μετακινεί τα γενέθλια μου.
Δίκαιο ακούγεται πάντως. Έτσι όλοι μπορούν να έχουν γενέθλια σε όλες τις μέρες του χρόνου σε 7 χρόνια.

Σε πια περίπτωση όμως θα τα γενέθλια μου θα ήταν σταθερά;
Για να συμβαίνει αυτό χρειάζεται η παραπάνω ευκλείδια διαίρεση να δίνει υπόλοιπο μηδεν. Αυτό είναι αδύνατον αφού το 7 δεν έχει διαιρέτες.

Τι θα γινόταν όμως αν ο χρόνος είχε, παραδείγματος χάρην 366 μέρες; Τίποτα το ιδιαίτερο.
Αν όμως ταυτόχρονα η εβδομάδα είχε 6 μέρες (έτσι ώστε το δύο να είναι διαιρέτης του 6) θα συνέβενε κάτι ενδιαφέρον. Τα γενέθλια μου θα έπεφταν μόνο στις 3 από τις 6 μέρες της εβδομάδας.
Με 367 μέρες θα έπεφταν μόλις σε 2. 

Μόνο αν η εβδομάδα είχε, για παράδειγμα, 6 ημέρες, στα δίσκετα έτη, που ο χρόνος έχει 366 ημέρες, τα γενέθλιά μου θα έμεναv ακίνητα. (366 = 61 * 6 + 0).

Υ.Γ.: Το αρχικό ποστ είχε μια σειρά(>1) από λογικά λάθη.

No comments:

Post a Comment